2010. június 27., vasárnap

Kelkáposztafőzelék helyett

Nem tudom, mennyien szeretik a kelkáposztát. Nekem sokáig nem volt a kedvencem, aztán, ahogy annyi mindenben, megváltozott az ízlésem, és ha nagy fan nem is lett belőlem, vannak alkalmak, amikor kimondottan csorog a nyálam egy jó rakott kelért, frankfurti levesért, kelkáposzta főzelékért. Vagy bármi más formában a kelkáposztáért. Például, tuti, hogy ahogy tél lesz, kipróbálom a Pasticcio di pizzocheri-t, amit valamikor Giorgio Locatellitől láttam, meg a Joanne Harris féle Francia konyhában talált burgonyatorta receptet is (szintén kelkáposztával készül, és camembert sajttal).

Tehát, most is kívánós lettem a kelkáposztára, ugyanakkor nem akartam mégsem a hagyományos, magyar módon elkövetni a főzeléket, mert egyrészt nyár van (ha meleg nincs is épp), minden hozzávaló "új" volt, és nem akartam őket elnehezíteni nagyon, ezért kicsit letértem a hagyomány útjáról.

A kelkáposztát a végén jól lepirítottam, így isteni édes, karamelles íze lett, amit krémessé oldott a tejszín.... Tényleg jó lett. Aki spórol a kalóriával, biztos helyettesítheti a főzőtejszínt akár joghurttal is, de akkor annak kicsit kesernyés ízével számolni kell. Én most úgy döntöttem, hogy az egy adagban egy fél deci csökkentett zsírtartalmú (15%) főzőtejszín nem öl meg... (apropó, nem tudja valaki, mi lett a Milli 3%-os főzőkrémjével? Azt valamikor jól tudtam használni minden ilyen esetben)

Krémes kelkáposzta újkrumplival
hozzávalók
  • 1 közepes fej új kelkáposzta
  • 1/2 kg újkrumpli
  • 1 nagy fej új lilahagyma
  • 6-8 gerezd új fokhagyma
  • 1 ek olivaolaj vagy vaj
  • 1 dl főzőtejszín
  • só, bors, őrölt kömény
Egy nagyobb fazékban vizet rakok fel főni. A kelkáposztát megmosom, és nyolcadba vágom. Ha a víz forr, sózom, és belerakom a kelkáposztát és 4-5 percig főzöm, majd kiveszem és leszűröm (a főzővízből kb. 1 decit megtartok), kis hűlés után csíkokra vágom.
Közben megpucolom az újkrumplit is, ha kell félbe-negyedbe vágom őket. A lilahagymát rusztikus szeletekre vagy gerezdekre, a fokhagymát is nagyobb szeletekre vágom. Az olajat felforrósítom, megsütöm benne a hagymát, hozzáadom a fokhagymát, azt is futtatom vele 1 percig, majd ráöntöm a krumplit. 4-5 percig sokat keverve kérget sütök rá, majd hozzáadom a felcsíkozott kelkáposztát. Felöntöm egy kis adaggal a kel főzővizéből, fűszerezem és lefedve párolom. Közben ellenőrzöm, ha a krumpli nem puha, de már elfőtte a levét, akkor mindig hozzáöntök még a főzővízből. Mikor a krumpli kész, leveszem róla a fedőt, és elfőzöm róla a maradék levet (ha van) és hozzáöntöm a tejszínt és még 2 percig lefedve párolom. Ekkor a tejszín szépen krémesen besűrűsödik.
Pirosra sütött csirkemell kockákkal / szeletekkel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése