2010. május 5., szerda

Bazi nagy görög joghurt

Egyszerűen nem bírom már magamban tartani a morgolódást, ami kitör rajtam, akárhányszor meglátom a Danone reklámfilmjét az ún. görög joghurtjához. (saját ötletek azért vannak lejjebb, még, ha ez a poszt nem is ezért született)
Az egy dolog, hogy a reklámkreatívok egyáltalán nem kreatívok, hanem szépen lemásolnak valami régit, régebbit és sikerest (Unicredit: Régi idők focija, Grünpower, a napenergiás zuhany: a Hitchcock Psycho...csak, ami most kapásból eszembe jut a poszt tárgyán felül, mert ugye a Danone is nyúl, a Bazi nagy görög lagziból merít "ihletet", ahol, hogy egyértelmű legyen a párhuzam, még a filmbeli csaj anyjának görög akcentussal beszélő magyar hangját is megszerezték (igaz, az apja szövegét mondja arról, hogy mindent a görögök adtak a világnak).

Csak azt nem tudom igazán, mi is volt a cél azzal, amit felvettek? Hogyan dekódoljam?
Elmentek a Danone szakemberei Görögországba elkérni az eredeti receptet.
Jó.
A görög nénikék méltatlankodtak egy sort, nem adták, rájuk csapták az ajtót.
Ilyen is előfordul.
A bemutatott történetnek itt gyakorlatilag vége, már csak azt látni, hogy a nénike titkolózása ellenére megszületett a görög joghurt...
Mit tett tehát a világcég?
Kénytelen volt a maga fejéből kitalálni valamit, amit elad, mint görög joghurtot?
Tehát a görög joghurtnak annyi köze van az igazihoz, mint az osztrák sípályán feltálalt "goulasch"-nak, meg a prágai "langosch"-nak vagy a Balatonnál felszolgált bécsi szeletnek a wiener snitzelhez??

NarTube - Watch Video

De persze, nem erről akarok írni, ez csak az, ami nap, mint nap eszembe juttatja, hogy miért GÖRÖG ez a joghurt???
Még e kampány előtt, még akkor, amikor még nem volt sem epres, sem sztracsatellás változat (szinte látom, ahogy az eredeti görög sztracsatellát teszik a nénikék az eredeti görög joghurtba, mint ahogy a prágai lángososnál is a lekváros lángos volt a sláger), megláttam az egyik hiper polcán a terméket.
Csak úgy, kampány nélkül.
Baromian megörültem, és rögtön vettem kettőt, kipróbálni. Nálunk ugyanis állandó keresés tárgya az olyan, jófajta sűrű, ugyanakkor krémes (tehát zsíros) joghurt, ami alkalmas tzaziki készítésére (is). Görögországba férjhez ment barátnőm ugyan adott tippet, miszerint, ilyen nincs Magyarországon, de segíthet, ha joghurt és sűrű tejföl fele-fele arányú keverékét használom, de azért az ember mindig próbálkozik, hátha, hátha...
Szóval, két pohár is beugrott a kosárba, másnap kinyitom, és nagy szerencsémre, még a fokhagymával, fűszerekkel való ízesítés előtt, rám egyáltalán nem jellemző módon belekóstoltam.
ÉDES VOLT!
A dobozon semmiféle felirat, csak úgy magában virít a "görög joghurt". (ma már, ahogy látom, jelölve van még a mézes is, külön)
Igaz, az összetevőknél szerepel a cukor, de ezt sajnos a vásárlás előtt nem néztem (ki gondolt volna csak egyetlen sima "görög joghurt" feliratból arra, hogy ez ízesített?
Oltári!
Aztán jött a reklám, én meg rájöttem, hogy a nénikék nem adták oda a receptet, ezért hitték a Danone-nál, hogy a görög uborkasaláta édes joghurttal készül....
Mondom, ma már könnyebb, legalább tudod, mit veszel, hisze kép, felirat egyaránt figyelmeztet arra, hogy ezek édes változatok.

Ja, persze azóta megtaláltam a magam "görög" joghurtját Cserpesnél, a Nagycsarnokban, az üveges változatot: alig lehet kiönteni belőle a sűrű és krémes joghurtot.
Igaz, barátnőm még nem vizsgálta be (majd, ha egyszer jönnek), de én valahogy így képzelem azt a joghurtot, ami egy jó tzaziki alapja (vagy bármilyen más arab mentás joghurtos öntetnek, amit gyakran csinálok, zöldségek vagy húsok mellé sok római köménnyel, korianderrel, mentával)
Ha meg nem jutok be a Nagycsarnokba, akkor marad a görög barátnő tippje: a joghurtot 1:1 arányban elkeverni jó minőségű, zsíros tejföllel. (sajnos, itt nincs helye a fogyókúrának, mert bosszantó módon a magas zsírtartalom garantálja a jó ízt)
Kiegészítés: a napokban vettem egy Bakoma gyártmányú (ha jól nézem, lengyel) joghurtot, hatalmas GREEK felirattal (kék-fehér tető, görög betűtípussal írva, lapos doboz). Az állaga nagyon jó, az íze nem elég markáns, de mondjuk egy tzatziki alapjának vállalható.

Egyébként nálunk a natúr joghurt fogy, ha édesen akarjuk, teszünk bele saját befőzésű (sokszor saját termelésű gyümölcsből készített) lekvárból , veri az összes gyári ízt ("igazi gyümölcsből"???), és pont annyi gyümölcs van benne, annyira édes, amit az ember maga szeretne.

Update:
nagyon jó az Index külföldi híreket hozó blokkjának elnevezése:
"Még a görög joghurt receptjét is" :-)))

4 megjegyzés:

  1. Én is mérgelődtem 1 sort, hogy nem a NATÚR változattal kezdték. Mikor láttam a reklámot, megörültem, hogy a tzatzikit azzal tudom készíteni. Talán, majd a következő...

    VálaszTörlés
  2. Próbáld ki sűrű szövésű konyharuhán lecsepegtetve a sima natúr joghurtot, akkor hasonlót kapsz, de kevésbé zsíros a végeredmény, mint tejföllel.
    Ági

    VálaszTörlés
  3. Ági már megírta előttem a megoldást, kicsurgathatod a fele tejföl-fele joghurt keveréket is, jó sűrűre, nagyon jó lesz tzatzikihoz:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, azt is próbáltam, csak alapvetően lusta egy darab vagyok ;-)
    A csöpögtetést akkor csinálom, ha tudom, hogy többet áll majd a saláta, főleg, ha joghurtos padlizsánt csinálok. Ha hamar elfogy, akkor sima, "tejfölezetlen" joghurttal szoktam beérni

    VálaszTörlés