2010. május 4., kedd

Fogyókúra és tészta? Fogyókúra és tészta!

Na, persze hogy!  Na, persze!
Majd egyszer ezt a storyt is leírom végig, elöljáróban csak annyit, hogy 2008-ban megszabadultam nagyjából 29 kilómtól és szert tettem egy fajta új életformára, amit többé-kevésbé azóta is követek (így most, 2010 közepén a kilóegyenlegem még mindig 26-ot mutat a 2007-es állapothoz képest, de azért voltak apróbb mozgások)

A "módszer" az volt, hogy nem volt módszer, mert úgy éreztem, valaki MÁS előírásait úgy sem tudnám betartani. Nem vagyok egy aszkéta típus, na.
Így a fogyókúra dandárjában is ettem pl. tésztát, csak a mennyiségre figyeltem, meg arra, hogy ha már tészta, akkor valami olyan mártással legyen, ami nem turbózza meg nagyon a kalória értékét. Carbonara tehát ugrott ;-))), jöttek viszont a mindenféle halas vagy tengeri herkentyűsök, mint pl. ez is. előnye, hogy extra gyorsan kész (mire megfő a tészta, kész a mártás....bár, ezt tulajdonképpen minden olasz mártásra elmondhatjuk, úgy, hogy igazából semmi nem indokolja a kész, üveges szószok használatát)
(recept előtt még egy kis magyarázat: az egyik tészta csomagolásán láttam, hogy egy karikát rajzoltak fel, kb. 10 forintos méretűt. Ha a kezembe fogok egy nyaláb spagettit, akkor 10 dkg kb. ennyi. Ez kb. 1 főnyi adag.


Tonhalas- paradicsomos spagetti

hozzávalók (2 személyre)
  • 2 tíz forintosnyi spagetti
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 doboz tonhal (sós levében, nem olajos!)
  • 3-4 paradicsom (lehet konzerv is)
  • 1/2 kaliforniai paprika
  • 1 chili
  • 1 csokor zöldfűszer: bazsalikom vagy petrezselyem vagy turbolya
  • 1 tk olivaolaj
  • só, bors

A tésztát szépen előírás szerint, olasz módra megfőzöm.
Az olivaolajban megfuttatom a vékony szeletekre vágott fokhagymát, hozzáteszem a felcsíkozott kaliforniai paprikát és összepirítom.Hozzáadom a felkockázott paradicsomot, aminek (lehetőség szerint) leszedtem a héját, a tonhalat (a levét félreteszem, és aszerint adagolom, mennyire lesz sűrű a mártás), sózom, borsozom, kicsit főzöm.
Beleteszem a chilit és még egyet rottyantok rajta.
Lezárom alatta a tüzet, é sakkor teszem hozzá a zöldfűszereket.
Ahogy a tésztát leszűrtem, már teszem is a mártásba és átforgatom, hadd igya magába az ízeket.
Ha nagyon sűrű a szósz, és még van a hal levéből, azt vagy ha nincs, a tészta főzővizéből lehet pár kanállal hozzátenni.
Ennyi.
Megennyi tovább tart, mint megcsinálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése