2012. január 3., kedd

Hepi...

Sajnos, a fotó elmaradt, így az újévi lencserecept mellé csak ezzel szolgálhatok ;-)



A recept pedig egy könnyed lencsesaláta, a netről összevadászott receptek alapján keresztezett fogás, amelynek szemet gyönyörködtető színei vannak:

Lencsesaláta
(4 személyre)
  • 20 dkg lencse
  • 10 dkg tarhonya vagy nagyszemű kuszkusz
  • 5-6 magtalan, édes mandarin (naranccsal is helyettesíthető)
  • 1 gránátalma 
  • 2 narancs leve
  • 1 kisebb fej lilahagyma
  • 2 teáskanál magos mustár
  • 4-5 ek szűretlen, extraszűz olivaolaj
  • 1 tk méz
  • 2-3 tk balzsamecet
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1/2 csokor bazsalikom (elhagyható)
  • só, bors
  • (tálaláshoz: rukkola és főtt-füstölt tarja)
A lencsét puhára főzzük (beáztatva vagy áztatás nélkül, ahogy szoktuk és ahogy kijön a lépés, csak ne főjenek szét a szemek)
A tarhonyát vagy kuszkuszt szintén megfőzzük.
Közben elkészítjük a dresszinget: a két narancs levét kicsavarjuk, leszűrjük, elkeverjük az olajjal, a balzsamecettel, mézzel, mustárral, az apró kockára vágott hagymával és a finomra vágott zöldfűszerekkel. Sózzuk, borsozzuk. Megpucoljuk a mandarinokat, kisebb darabokra vágjuk (én gerezdekre bontottam és azokat még elfeleztem). A lencsét, kuszkuszt /tarhonyát még melegen elkeverjük a dresszinggel, hozzáadjuk a mandarint, a gránátalma magjait*. Alaposan elkeverjük és néhány órára a hűtőbe tesszzük, hogy összeérjenek az ízek.
Mellé főtt-füstölt tarjából vágunk szeleteket, megkenjük mustárral, borsozzuk, kis olajban 2-2 percig sütjük oldalanként, majd megkenjük az egyik oldalát egy kis mézzel, a mézes oldalára fordítjuk, és pirítjuk  még egy percig. Ezalatt a felül lévő másik oldalt is megkenjük, és azt is pirítjuk még egy percig.
Egy-két marék rukkolára szedünk a lencséből, mellé tálaljuk a megpriult mézes füstölt tarját.

*én úgy szoktam kinyerni a gránátalma magjait, hogy negyedelem vagy hatodolom, ahogy éppen esik, nem érdekes, hogy a tetején, alján keresztül, vagy a felező vonalán, majd a negyedeket kifordítom (azaz, a héját domborúból homorúvá formálom) és kézzel kipergetem a szemeket. De Jamie Olivertől másképp is láttam
.... nekem azonban ez a módszer jön be... a Youtube-on azonban ezer más magozási módot találni, válassza ki mindenki azt, ami neki megfelel... ;-)

BUÉK!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése