2010. július 23., péntek

Sült paprika pesto ebédre, vacsorára

Imádom a sült paprikát, de sajnos ezzel a szenvedélyemmel -mint annyi mással- egyedül vagyok a családban.
Egy ideje már dédelgetem Fűszeres Eszter receptjét is a tárgyban, de aztán "csak" a dolog múzsája lett. De elvégre a különféle népek konyháiban sok ezer fogás jött így létre: valahol főztek valamit, ami megtetszett máshol, és azt a saját képükre alakították.
(Vagy sokszor nem is alakították olyan nagyon, csak átnevezték, és később késhegyre menő harcokat folytatnak, hogy kinek a nemzeti fogása az adott étel)
Volt tehát egy libanoni étel Esztertől (egyszer az eredetit is meg kell csináljam), egy magyar botcsinálta konyhatündér fejében összekutyulódik néhány olasz specialitással, és lesz belőle ez itt lent. Azt hiszem, sem egy libanoni, sem egy olasz nem látná meg benne a múzsát, ami az ételt ihlette ;-))

A fiúkat viszont sikerült megnyerni a sült paprikának, mit több, az amúgy nem épp libling polentát is két pofára falták.
Sült paprika pesto
hozzávalók
  • 4 kápia vagy piros kaliforniai paprika
  • 6-8 (fél üveg) aszalt paradicsom
  • 1 ek olivaolaj
  • 1 csipet só
  • 1 csipet frissen őrölt bors
  • 5 dkg parmezán
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 zacskó (5 dkg) fenyőmag
  • 1 csokor bazsalikom
A paprikát megsütjük: a tenyerünkbe locsoljuk az olivaolajat, és mint egy testápolóval, jól áttapizzuk a paprikákat. Sütőlemezre, tepsire rakjuk, megszórjuk sóval, borsot örlünk rá, és forró sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük. Nem baj, ha a héja kicsit megég, ezt úgyis leszedjük. Akkor van kész, ha a héja szépen elválik a hústól.
Ekkor lefedjük alufóliával (hogy gőz keletkezzen, és könnyű legyen lehúzni a héját), és hűlni hagyjuk (hogy meg tudjuk fogni). A meghámozott paprikák csumáját és a magokat is eltávolítjuk.
A fenyőmagot kicsit megpirítjuk, épp, csak színt kapjon.
A sült paprikát, aszalt paradicsomot, a megmosott, megszárított bazsalikomot, a kockára vágott parmezánt, fokhagymát, fenyőmagot, sót, borsot egy robotgéppel összedolgozzuk, ha nagyon sűrű lenne olivaolajjal vagy az aszalt paradicsom olajával lazítunk rajta.
Vacsorára vagy nyár esti borozáshoz friss baguettel, balzsamecettel tálaljuk.

Ha ebédet csinálunk belőle, akkor:

Sült paprika pestos csirke
hozzávalók 4 személyre
  • 2 dl sültpaprika pesto
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 2 csirkemell csont nélkül
  • 1 marék magozott fekete olajbogyó
A csirkemellet szélesebb csíkokra vagy nagy kockára vágjuk. Egy tűzállótálat vékonyan kiolajozunk, és beletesszük a csirkemellet (csak egy réteg legyen, ne legyen egymáson csirke!)
Ráöntjük a bort, és jó vastagon megkenjük a pestoval.
Forró sütőben 30 percet sütjük. Fekete olajbogyóval tálaljuk.

Én sült hagymás polentával tálaltam, mert ennek édeskés íze jól ment a paprikához: kukoricadarát sűrűre főztem, belekevertem 5 dkg reszelt parmezánt, és egy evőkanál vajat. Szerecsendióval, borssal fűszereztem.
Egy sütőpapírra öntöttem, kb. 1-1,5 cm vastagon, és hagytam kihűlni és megszilárdulni. Pogácsaszaggatóval kis korongokat szaggattam, ezeket egy tepsire raktam. 3 fej vöröshagymát felkarikáztam (nagy kockára vágva még könnyebb vele bánni), ezt rászórtam a polenta korongokra, és meglocsoltam őket olivaolajjal. Addig sütöttem, míg a hagyma és a polenta is színt nem kapott. Ha kockára vágtam volna a hagymát, alighanem egyenletesebben pirult volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése