2010. június 7., hétfő

Omlós gyümölcstorta

Éljen! Megtaláltam AZ OMLÓSTÉSZTA receptemet. Amiben nincs tojás, cukor is alig. Persze, mivel omlós, fogyókúrásnak nem nevezhetem.
Tény azonban, hogy mióta nem fogyókúrázom, "csak" tartom vagy tartani igyekszem a megtanult alapelveket, egy dologra visszaszoktam: a kávéra. És a kávéhoz, a délutáni szent kávéhoz kell egy szelet sütemény. Önkorlátozómódban saját sütésű zabpelyhes keksz, hedonista üzemmódban más.
Hát, ezért keresem én az olyan sütemény recepteket, ami a lehető legjobban felidézi a régi ízeket, de a lehető legésszerűbben leszűkíti a bevitt kalóriákat.
Felelevenítettem tehát a múltkori konyhai kudarcomat a rebarbarával és Chili és vanília omlóstészta receptjével, és levonva a tanulságokat összehoztam "A" tésztát. Valamint, kipucoltam kicsit a fagyasztót, és felhasználtam a maradék, "minden zacskó alján egy kis adag" fagyasztott gyümölcsöket.


Omlós gyümölcstorta
hozzávalók
  • 22,5 dkg liszt
  • 12 dkg vaj
  • 1 ek cukor
  • 1 csipet só
  • 0,5 dl víz
  • 50 dkg vegyes gyümölcs (nálam most erdei mix és őszibarack
  • 4 ek kukoricakeményítő
  • 4 ek barnacukor
  • 4 ek zab-, búzakorpa vagy búzacsíra
  • 1 citrom héja reszelve
  • őrölt fahéj (esetleg őrölt kardamom és szegfűszeg)
Fontos, hogy minden hozzávaló hideg legyen. A hozzávalókat kimérem. A lisztet a vajjal a kezem közt összemorzsolom, míg szép egyenletes szemcsés állagot nem kapok. Hozzáteszem a cukrot és a sót, ezzel is elkeverem. A vizet apránként adagolva összeállítom a tésztát (előfordulhat, hogy nem kell az egész megadott mennyiség, ezért ne tegyük bele az egészet egyszerre) Akkor van kész a tészta, ha már nem ragad a kezünkhöz és az edény falához. Ekkor kiveszem, alufóliába csomagolom és beteszem a hűtőbe pihenni minimum 1 órára, de pihengethet akár másnapig is.
A hűtőből kivéve pici várakozás után kerekre nyújtom, és kibélelek vele egy 25cm-es kapcsos tortaformát (előtte a formát kibélelhetem sűtőpapírral) úgy, hogy az oldalára is jusson tészta olyan 3-4 cm magasan. (úgy is lehet, hogy a kinyújtott tésztából kivágok egy akkora kört, ami befedi a tortaforma alját, majd a maradék tésztát összedolgozom, rudakat sodrok belőle, és ezt rányomkodom a tortaforma oldalára, összetapasztva a kivágott aljjal)
Az alját megszurkálom villával és megszórom zabkorpával. A gyümölcsöket összekeverem egy tálban a cukorral, fahéjjal, keményítővel, citromhéjjal és a tortaformába öntöm.
170°C-on 45-50 percet sütöm. Kivéve szinte azonnal kiveszem a formából és rácsra teszem hűlni.
Tálaláskor feldobható mascarponeval vagy tejszínhabbal és mentával vagy bazsalikommal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése