2010. május 17., hétfő

Tavasz ezerrel...az időjárás ellenére

Múlt héten már megcsináltam ezt a fogást, csak túl hamar elfogyott a fotózáshoz, így akkor nem került fel. Aztán alkotói válságba is kerültem, mivel rájöttem, hogy a képek.....hm... egy kalap ndklfgbsdfgbsfgot sem érnek.
De most mégis felteszem, a régi rossz technikával fotózva, lévén, hogy azóta kissé elfoglalt voltam ahhoz, hogy ígéretem szerint kiművelődjek a fotózásban.

(amiben az a legrosszabb, hogy úgy 25 éve egészen benne voltam, egy Vilija nevű géppel, meg a barátnőmmel teljesen eligazodtunk a zársebességek, rekeszállások világában....amit mostanra a sok automata gép elfelejtetett velem) Szóval, ez még várat magára, ahogy az érdekes kellékek beszerzése is.
De nem ez a poszt témája, hanem egy tavaszi kaja.

Tavaszi egytál


Hozzávalók (2 személyre)
  • 1/2 kg újkrumpli
  • 3 lilahagyma
  • 1 csomag spárga (zöld)
  • 1 csésze zöldborsó
  • 1 csomag pármai (jellegű) sonka (nálam Pick Angelo)
  • 1 dl balzsamecet
  • 1 dl száraz fehérbor
  • só, bors, olivaolaj
Egy jénait kiolajozok. Az újkrumplit megpucolom (egy kés élével lekapargatom róla a  "rongyos" héját), félbe, negyedbe vágom, ha nagyobbak. A hagymákat, hatodba, nyolcadba vágom, és a krumplival és a csíkokra vágott sonkával együtt a jénaiba teszem, sózom, borsozom, ráöntöm a balzsamecetet és a bort és összeforgatom. Alufóliával lefedem és 180°C-ra (légkeveréses) sütőbe teszem. 20-30 percet sütöm, addig míg az újkrumpli már majdnem teljesen puha. Közben megpucolom a spárgát (ha zöld, csak megmosom, és a szárából letörök annyit, ahol magától törik) és 5-6 cm-es darabokra vágom. A zöldborsóval együtt hozzákeverem a krumplihoz, és további 15-20 percet sütöm, már fólia nélkül. Ha a spárga hozzáadásakor teljesen száraz lenne már, elfőtte volna a levét, akkor akár balzsamecetből, akár borból, de vízzel is felönthetjük. Ne sokkal, csak annyival, hogy kis gőz képződjön, de a teteje szép ropogósra süljön.
Készülhet sonka nélkül (én ma így ettem) vagy akár szalonnával is, amit előtte kockára vágva zsírján ropogósra pirítunk. (persze, így már semmi köze egy fogyókúrás kajához)
A recept egyébként két recept összekombinálásából született megfűszerezve némi saját ötlettel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése